Edge (UK) Abo

Ausgabe 004/2025
Aktuelle Ausgabe

HEAVY HITTER
Doom looks to the past for its biggest – and weightiest – iteration yet

GHOSTS IN THE MACHINE
Uncovering the secrets of Animal Well, Tunic and UFO 50

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 003/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 002/2025

Fatal error
The videogame industry is broken. How to fix it?

COLLECTED WORKS TAKAYA IMAMURA
The creator of Star Fox, Captain Falcon and Tingle on 30 years at Nintendo and restarting as an indie

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 001/2025

OUT OF THE SHADOWS
Co-development is now a huge part of triple-A game production. Can it provide safe harbour at a turbulent time for the industry?

MUTATION NATION
A warped world awaits in Tarsier Studios’ latest horror. At least this time you can bring a friend

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 012/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 011/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 010/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 009/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 008/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 007/2024


Ausgabe 006/2024


Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.

Edge (UK) Abo

Abonnement

Einzelhefte

Wählen Sie Ihr Abo

Edition: Print single
ProductOfferName: Jahresabo jederz. Kündbar
TitleDesciption: Jahresabo
Print

Mein Abo

Jederzeit kündbar
17,30 €
pro Ausgabe
12 Hefte
207,60 € im Jahr
Edition: Print single
ProductOfferName: Geschenk 1 Jahr
TitleDesciption: Geschenk-Abo
Print

Geschenkabo

Endet automatisch
17,30 €
pro Ausgabe
12 Hefte
207,60 € im Jahr
Edition: Epaper single
ProductOfferName: 1 Jahr E-Paper
TitleDesciption: Jahresabo
E-Paper

Mein Abo

Jederzeit kündbar
3,00 €
pro Ausgabe
12 Hefte
83% gespart
36,00 € im Jahr

Wann soll geliefert werden?

Wohin soll geliefert werden?
Sie möchten ein einzelnes Heft bestellen?
Wählen Sie Ihre
digitale Ausgabe
  • E-Paper
    004/2025
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    003/2025
    Ausverkauft
    88% gespart
  • E-Paper
    002/2025
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    001/2025
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    012/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    011/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    010/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    009/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    008/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    007/2024
    2,00€
    88% gespart
  • E-Paper
    006/2024
    2,00€
    88% gespart
Sie möchten ein Abo abschließen?
Ausgabe
004/2025
Aktuelle Ausgabe

HEAVY HITTER
Doom looks to the past for its biggest – and weightiest – iteration yet

GHOSTS IN THE MACHINE
Uncovering the secrets of Animal Well, Tunic and UFO 50

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
003/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
002/2025

Fatal error
The videogame industry is broken. How to fix it?

COLLECTED WORKS TAKAYA IMAMURA
The creator of Star Fox, Captain Falcon and Tingle on 30 years at Nintendo and restarting as an indie

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
001/2025

OUT OF THE SHADOWS
Co-development is now a huge part of triple-A game production. Can it provide safe harbour at a turbulent time for the industry?

MUTATION NATION
A warped world awaits in Tarsier Studios’ latest horror. At least this time you can bring a friend

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
012/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
011/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
010/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
009/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
008/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
007/2024


Ausgabe
006/2024


Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

1 Jahr Freude schenken!
Bei einer Auswahl von über 1.800 Magazinen finden Sie das richtige Geschenk für jeden.
Newsletter abonnieren
Jede Woche Informationen zu Magazinen, Trends, Gutscheinen, Aktionen und Angeboten von Presseplus. Alles direkt in Ihrem Posteingang.

In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Speak up
    Videogame actors explain why they won’t stand for AI
  • Bard choices
    The first videogame from the Royal Shakespeare Company transplants Macbeth into modern Iran
  • Games done quick
    With over 100 games on its CV, developer collective Sokpop is well set to make 100 more
  • Fantastic four
    Each member of Sokpop explains one of their favourite creations
  • RAT WITH A GAT
    A cartoon detective shooter that isn’t taking the Mickey
  • Soundbytes
    Game commentary in snack-sized mouthfuls
  • THIS MONTH ON EDGE
    Some of the other things on our minds when we weren’t doing everything else
  • Dialogue
    Send your views, using ‘Dialogue’ as the subject line, to edge@futurenet.com. Our letter of the month wins an exclusive Edge T-shirt
  • Trigger Happy
    Shoot first, ask questions later
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
  • ELDEN RING: NIGHTREIGN
    Going on the run with FromSoftware’s unexpected spinoff
  • HIROGAMI
    The Bandai Namco studio turning over a new leaf with a papercraft platformer
  • ABSOLUM
    Dotemu lets the beat-’em-up go Rogue for its first original IP
  • CHIP ’N CLAWZ VS THE BRAINIOIDS
    Strategy master Julian Gollop makes a tactical switch
  • SOLASTA II
    A true 3D sequel: dungeons, dragons and dice
  • CRESCENT COUNTY
    A broomstick bildungsroman
  • JANET DEMORNAY IS A SLUMLORD (AND A WITCH)
    Black magic meets black mould in this renter’s nightmare
  • SUBSCRIBE TO EDGE
    WHEREVER YOU ARE IN THE WORLD
  • PIECE OF MIND
    Leslie Benzies’ first game since GTAV is refreshingly old-fashioned – even as it makes way for an ambitious future
  • SUBSCRIBE TODAY
    STARTING AT £9.99
  • COLLECTED WORKS MARK HEALEY
    The coder with an artist’s flair on 8bit beginnings, making a splash with UGC, and returning to the god game genre
  • ALL HANDS ON DECKS
    The PC handheld scene is exploding, but can Valve’s Steam Deck be toppled?
  • PORTABLE PERMUTATIONS
    COMPARING TODAY’S MOST NOTABLE PC GAME DECKS
  • Q + A : MANUEL LINNIG, MARKETING DIRECTOR, ACER
    WHAT MOTIVATED ACER TO GO SUPER-SIZED WITH ITS NITRO BLAZE 11?
  • 1000 X RESIST
    How the pandemic propelled a team of performance-arts practitioners into a new dystopian future
  • SABOTAGE STUDIO
    How remodelling the past for modern audiences turned Québécois dreams into reality
  • PLAY
    REVIEWS. PERSPECTIVES. INTERVIEWS. AND SOME NUMBERS
  • Post Script
    Josef Fares, director and Hazelight founder
  • Post Script
    Is there more to life than hit points?
  • Post Script
    Never mind the quality, feel the thrift
  • Doom 3
    Its way out was paved with good intentions. Can this often-maligned entry make it back?
  • THE LONG GAME
    A progress report on the games we just can’t quit
Newsletter
Kontakt